Strategic Plan for Our School CommunityPlan estratégico para nuestra comunidad escolar

View Entire Strategic Plan View 2-Page Strategic Plan

MISSION: The mission of Community Consolidated School District 59 is to provide the skill, knowledge, and experiences that will prepare students to be successful for life.


VISION: Our Vision is One District – One Population – One Core Purpose


The Board of Education and District 59 embrace continuous improvement in a safe and nurturing environment that promotes learning and student growth as its primary focus. The following beliefs drive teaching and learning in District 59.

BELIEFS:

  • Well-developed reading, writing, and speaking skills are the foundation of a child’s education.
  • Educational programs need to be research-based, results-oriented, aligned, balanced, reflective of community values, and supportive of the District mission.
  • Students need the skills for acquiring and processing information using traditional methods as well as modern technology.
  • We need to instill a pride in America and make students aware of the values and ideals of our American traditions including the rights, responsibilities, and privileges of good citizenship.
  • Appreciation and respect for people and traditions of different cultures helps build a strong community.
  • It is the duty and responsibility of District 59 in partnership with stakeholders to be fiscally responsible.
  • Staff development is best accomplished through an environment of cooperation, trust, and continuous improvement.
  • Community engagement and inclusive practices increase student understanding.
  • Active parental and/or caregiver involvement in a child’s education is central to the student’s success and well-being in life.

Education today is about more than teaching the mechanics of reading, writing, and mathematics and relying on results of a single standardized test. In District 59 we define success as the mastery of a set of skills. Our goal is for students to take increased ownership of their own learning experiences and gain knowledge through complex activities. Students will learn and apply important skills which they will need throughout their lives. We believe the following outcomes are central to student success:

The ability to:

  • successfully access, analyze, and apply information,
  • participate in society through the promotion of civic and global responsibility (including environmental protection),
  • work collaboratively,
  • communicate effectively,
  • think creatively,
  • engage in critical thinking,
  • learn to work with determination and perseverance toward goals,
  • develop and apply problem solving strategies, and
    demonstrate a strong social and emotional awareness about themselves and others.

Ver todo el plan estratégico Ver plan estratégico de 2 páginas

MISIÓN: La misión de Community Consolidated School District 59 es proveer la habilidad, conocimiento y experiencias que prepararán a los estudiantes para tener éxito para la vida.


VISIÓN: Nuestra Visión es Un Distrito – Una Población – Un Objetivo Principal

La Junta de Educación y el Distrito 59 adoptan la mejora continua en un ambiente seguro y nutritivo que promueve el aprendizaje y el crecimiento estudiantil como su principal objetivo. Las siguientes creencias impulsan la enseñanza y el aprendizaje en el Distrito 59.


CREENCIAS:

  • Las habilidades bien desarrolladas de lectura, escritura y habla son la base de la educación de un niño.
  • Los programas educativos deben estar basados ​​en la investigación, orientados a los resultados, alineados, equilibrados, reflejar los valores de la comunidad y apoyar la misión del Distrito.
  • Los estudiantes necesitan las habilidades para adquirir y procesar información usando métodos tradicionales así como tecnología moderna.
  • Necesitamos inculcar un orgullo en América y hacer que los estudiantes conozcan los valores e ideales de nuestras tradiciones americanas incluyendo los derechos, las responsabilidades y los privilegios de la buena ciudadanía.
  • El aprecio y el respeto por las personas y las tradiciones de las diferentes culturas ayuda a construir una comunidad fuerte.
  • Es el deber y la responsabilidad del Distrito 59 en asociación con las partes interesadas ser responsable fiscalmente.
  • El desarrollo del personal se realiza mejor a través de un ambiente de cooperación, confianza y mejora continua.
  • El compromiso de la comunidad y las prácticas inclusivas aumentan la comprensión del estudiante.
  • La participación activa de los padres y/o cuidadores en la educación de un niño es fundamental para el éxito y bienestar del estudiante en la vida.

La educación de hoy es más que enseñar la mecánica de la lectura, la escritura y las matemáticas y confiar en los resultados de una sola prueba estandarizada. En el Distrito 59 definimos el éxito como el dominio de un conjunto de habilidades. Nuestra meta es que los estudiantes tomen una mayor apropiación de sus propias experiencias de aprendizaje y obtengan conocimiento a través de actividades complejas. Los estudiantes aprenderán y aplicarán habilidades importantes que necesitarán a lo largo de sus vidas. Creemos que los siguientes resultados son esenciales para el éxito del estudiante:

La habilidad para:

  • exitosamente acceder, analizar y aplicar la información,
  • participar en la sociedad mediante la promoción de la responsabilidad cívica y mundial (incluida la protección del medio ambiente),
  • trabajar en colaboración,
  • comunicarse efectivamente,
  • pensar creativamente,
  • participar en el pensamiento crítico,
  • aprender a trabajar con determinación y perseverancia hacia metas,
  • desarrollar y aplicar estrategias de resolución de problemas y
    Demostrar una fuerte conciencia social y emocional sobre sí mismos y otros.