For the latest on our 2020-21 Return to School Plan and remote learning supports, please: Read More
English
Español
¿Por qué no se ha traducido esta página?

Search Staff DirectoryBúsqueda en el Directorio del Personal

CCSD59.org

Strategic Planning

Plan estratégico

PREPARING STUDENTS TO BE SUCCESSFUL FOR LIFE

PREPARANDO A LOS ESTUDIANTES A SER EXITOSOS POR VIDA

In 2014, the administration and board of education collaborated to create a vision for CCSD59 and built our Strategic Plan for success. That plan has allowed staff and board members to make decisions for our community that are based on a unified approach and what we collectively feel is best for the students.

In 2019, CCSD59 launched a new strategic planning process in partnership with our board of education, staff, families, and community for the 2020-2021 school year. The Consortium for Educational Change (CEC) will facilitate the process on behalf of the CCSD59 Board of Education. Click below to view all scheduled meetings, supporting documents, and articles pertaining to the process.

En 2014, la administración y la junta de educación colaboraron para crear una visión para CCSD59 y construyeron nuestro Plan Estratégico para el éxito. Ese plan ha permitido que el personal y los miembros de la junta tomen decisiones para nuestra comunidad que se basan en un enfoque unificado y lo que colectivamente creemos que es mejor para los estudiantes.

En 2019, CCSD59 lanzó un nuevo proceso de planificación estratégica en asociación con nuestra junta de educación, personal, familias y comunidad para el año escolar 2020-2021. El Consorcio para el Cambio Educativo (Consortium for Educational Change)(CEC, por sus siglas en inglés) facilitará el proceso en nombre de la Junta de Educación del CCSD59. Haga clic a continuación para ver todas las reuniones programadas, documentos de apoyo y artículos relacionados con el proceso.

View Strategic Planning ProcessView Two Page Overview

Ver el Proceso de Planificación EstratégicaVer información general de dos páginas

Girl Cups SEL

Girl Cups SEL

Girl looking at electronic game

Girl looking at electronic game

Exterior of building with families at picnics

Exterior of building with families at picnics

THE MISSION OF COMMUNITY CONSOLIDATED SCHOOL DISTRICT 59 IS TO PROVIDE THE SKILL, KNOWLEDGE, AND EXPERIENCES THAT WILL PREPARE STUDENTS TO BE SUCCESSFUL FOR LIFE.

LA MISIÓN DE COMMUNITY CONSOLIDATED SCHOOL DISTRICT 59 ES PROVEER LAS DESTRAZAS, LOS CONOCIMIENTOS Y LAS EXPERIENCIAS QUE PREPARARÁN A LOS ESTUDIANTES PARA QUE TENGAN ÉXITO DE POR VIDA.

Every student in CCSD59 today will enter a workforce that will require a modern skillset and knowledge to compete successfully in the workplace of tomorrow. These skills include the ability to access, analyze, and apply information, civic and global responsibility, collaboration, communicate effectively, critical thinking, creativity, problem solving, self-awareness, and determination and perseverance. It is our challenge, privilege, and responsibility to ensure that every student in every school leaves CCSD59 with these skills and competencies.

Cada estudiante de CCSD59 hoy entrará en la población activa que requerirá un conjunto de habilidades y conocimientos modernos para competir con éxito en el lugar de trabajo de mañana. Estas habilidades incluyen la capacidad de acceder, analizar y aplicar información, responsabilidad cívica y global, colaboración, comunicación efectiva, pensamiento crítico, creatividad, resolución de problemas, conciencia de sí mismo y determinación y perseverancia. Es nuestro desafío, privilegio y responsabilidad garantizar que cada alumno en cada escuela deje CCSD59 con estas habilidades y competencias.

GOALS

OBJETIVOS


 


 

GOAL ONE: STUDENT GROWTH AND ACHIEVEMENT

Key Performance Indicators: Work to be completed with stakeholder group following board approval.

Goal Statement: Promote student growth and achievement through a whole-child teaching and learning approach

High Level, Multi-Year, Aligned Strategies:

Readiness/Achievement/Proficiency/Growth – Provide a coherent learning system that identifies what each student knows, needs to learn, and responds to meet the needs of each learner.

Curriculum Clarity – Provide a relevant, rigorous, and equitable curriculum that establishes end-of-year benchmark expectations, gives real life application to learning, and provides for student choice and interest.

Early Learning – Continue to develop a comprehensive understanding of social emotional learning and planning.

Aligned Assessment System – Support learning by creating safe, secure, and relevant learning and working environments.

OBJETIVO UNO: CRECIMIENTO Y LOGROS DEL ESTUDIANTE

Indicadores clave de desempeño: el trabajo se completará con el grupo de partes interesadas después de la aprobación de la junta.

Declaración de metas: Promover el crecimiento y los logros de los estudiantes a través de un enfoque de enseñanza y aprendizaje integral para el niño.

Estrategias alineadas, plurianuales y de alto nivel:

Preparación/Logro/Competencia/Crecimiento: proporcionar un sistema de aprendizaje coherente que identifica lo que cada estudiante sabe, necesita aprender y responde para satisfacer las necesidades de cada estudiante.

Claridad del plan de estudios: proporcionar un plan de estudios relevante, riguroso y equitativo que establezca las expectativas de referencia de fin de año, dar aplicación de la vida real al aprendizaje y proporcionar a los estudiantes opciones e intereses.

Aprendizaje temprano: continuar desarrollando una comprensión integral del aprendizaje y la planificación socioemocionales.

Sistema de evaluación alineado: Apoyar el aprendizaje mediante la creación de entornos de trabajo y aprendizaje seguros, seguros y relevantes.

GOAL TWO: INCLUSIVE LEARNING ENVIRONMENT

Key Performance Indicators: Work to be completed with stakeholder group following board approval.

Goal Statement: Provide an engaging, personalized, nurturing environment to meet each student’s needs and interests.

High Level, Multi-Year, Aligned Strategies:

System of Interventions, Enrichments, Supports, Differentiation – Meet individual student learning needs through a personalized approach that enables differentiation, intervention and enrichment.

Well-being, social, emotional, and health needs of students and staff – Support the social, emotional, and health well-being of students, families, and staff.

Ownership/Engagement/Voice/Choice – Provide shared opportunities for students, families, and staff to contribute voice and ownership in the district work and direction.

OBJETIVO DOS: ENTORNO DE APRENDIZAJE INCLUSIVO

Indicadores clave de desempeño: el trabajo se completará con el grupo de partes interesadas después de la aprobación de la junta.

Declaración de objetivos: Proporcionar un entorno acogedor, personalizado y enriquecedor para satisfacer las necesidades e intereses de cada estudiante.

Estrategias alineadas, plurianuales y de alto nivel:

Sistema de intervenciones, enriquecimientos, apoyos, diferenciación: Satisfacer las necesidades de aprendizaje individuales de los estudiantes a través de un enfoque personalizado que permite la diferenciación, la intervención y el enriquecimiento.

Necesidades de bienestar, sociales, emocionales y de salud de los estudiantes y el personal – Apoyar el bienestar social, emocional y de salud de los estudiantes, las familias y el personal.

Propiedad/Compromiso/Voz/Elección – Brindar oportunidades compartidas para que los estudiantes, las familias y el personal contribuyan con su voz y propiedad en el trabajo y la dirección del distrito.

GOAL THREE: FAMILY AND COMMUNITY PARTNERSHIPS

Key Performance Indicators: Work to be completed with stakeholder group following board approval.

Goal Statement: Support partnerships through communication, collaboration, trust, and respect to advocate for student success.

High Level, Multi-Year, Aligned Strategies:

Partnerships with Families – Build parent understanding of how to support student growth and learning.

Partnerships with the Community – Advance career awareness, service-learning projects, and understandings of workplace/life competencies for students and staff through community partnerships and collaboration with high schools.

Two-way Communication and Collaboration – Utilize tools and strategies to effectively connect with all audiences to share and receive information and increase public awareness and perception of the district.

OBJETIVO TRES: ALIANZAS FAMILIARES Y COMUNITARIAS

Indicadores clave de desempeño: el trabajo se completará con el grupo de partes interesadas después de la aprobación de la junta.

Declaración de metas: Apoyar las asociaciones a través de la comunicación, la colaboración, la confianza y el respeto para defender el éxito de los estudiantes.

Estrategias alineadas, plurianuales y de alto nivel:

Asociaciones con las familias: desarrollar la comprensión de los padres sobre cómo apoyar el crecimiento y el aprendizaje de los estudiantes.

Asociaciones con la comunidad: fomentar la concienciación profesional, los proyectos de aprendizaje-servicio y la comprensión de las competencias laborales y de la vida para los estudiantes y el personal a través de asociaciones comunitarias y colaboración con las escuelas secundarias.

Colaboración y comunicación bidireccional: utilizar herramientas y estrategias para conectarse eficazmente con todas las audiencias para compartir y recibir información y aumentar la conciencia pública y la percepción del distrito.

GOAL FOUR: STEWARDSHIP OF RESOURCES

Key Performance Indicators: Work to be completed with stakeholder group following board approval.

Goal Statement: Align human, financial, and physical resources to ensure integrity and equity in resource planning and allocation

High Level, Multi-Year, Aligned Strategies:

Equity Across Schools – Ensure all students have equity in access to curriculum, resources, staffing, facility space, schedules and time to best meet their individual needs.

High Quality Staff – Attract, develop, and retain high-quality and culturally diverse staff.

Fiscal Stewardship – Utilize collaborative, transparent planning approaches to maintain financial stability and fiscal integrity to support the district’s mission.

OBJETIVO CUATRO: ADMINISTRACIÓN DE RECURSOS

Indicadores clave de desempeño: el trabajo se completará con el grupo de partes interesadas después de la aprobación de la junta.

Declaración de objetivos: alinear los recursos humanos, financieros y físicos para garantizar la integridad y equidad en la planificación y asignación de recursos

Estrategias alineadas, plurianuales y de alto nivel:

Equidad en todas las escuelas: asegúrese de que todos los estudiantes tengan equidad en el acceso al plan de estudios, recursos, personal, espacio en las instalaciones, horarios y tiempo para satisfacer mejor sus necesidades individuales.

Personal de alta calidad: atraer, desarrollar y retener personal de alta calidad y diversidad cultural.

Administración fiscal: utilizar enfoques de planificación colaborativos y transparentes para mantener la estabilidad financiera y la integridad fiscal para apoyar la misión del distrito.

How do we measure the success and implementation progress of the strategic plan?

¿Cómo medimos el éxito y el progreso de implementación del plan estratégico?

To view the entire Strategic Planning Process, please visit this page. Annually, the CCSD59 administration teams reviews each item and updates the Board of Education on progress and implementation.

 

Para ver el plan estratégico completo, por favor visite esta página. Anualmente, los equipos administrativos de CCSD59 revisan cada elemento y actualizan a la Junta de Educación sobre el progreso y la implementación.

  • Board Update Thumbnail New
    Board Meeting 5/3/21Actualización de la junta 5/3/21

    Board Meeting 5/3/21Actualización de la junta 5/3/21

    Meeting of the retiring board of education   Special Recognition The board recognized outgoing members Janice Krinsky and Kris Garlewicz for their years of service.…Reunión de la Junta de Educación DE LOS MIEMBROS que se jubilaN   Reconocimiento especial La junta reconoció a los miembros salientes Janice Krinsky y…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • Espino Cover
    Board of Education Swears in Daisy Espino, Dr. Joseph SagererLa Junta de Educación del CCSD59 jura a Daisy Espino, Dr. Joseph Sagerer

    Board of Education Swears in Daisy Espino, Dr. Joseph SagererLa Junta de Educación del CCSD59 jura a Daisy Espino, Dr. Joseph Sagerer

    The CCSD59 Board of Education welcomed two new members and reorganized the board leadership roles on Monday night. Dr. Joseph Sagerer and Ms. Daisy Espino…La Junta de Educación del CCSD59 dio la bienvenida a dos nuevos miembros y reorganizó los roles de liderazgo de la junta el lunes por…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • Little Mermaid Cover
    Junior High students creating new bonds while producing first virtual musical Los estudiantes de la presecundaria crean nuevas conexiones mientras producen el primer musical virtual

    Junior High students creating new bonds while producing first virtual musical Los estudiantes de la presecundaria crean nuevas conexiones mientras producen el primer musical virtual

    There is a rush that comes with opening night for any actor or member of a stage production. After months of preparation, rehearsals, castings, and…Hay una prisa que viene con la noche de apertura para cualquier actor o miembro de una producción teatral. Después de meses de preparación, ensayos,…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • goosechase cover
    Salt Creek families use virtual scavenger hunt to connect over spring breakLas familias de Salt Creek utilizan la búsqueda del tesoro virtual para conectarse durante las vacaciones de primavera

    Salt Creek families use virtual scavenger hunt to connect over spring breakLas familias de Salt Creek utilizan la búsqueda del tesoro virtual para conectarse durante las vacaciones de primavera

    Whether they traveled or stayed close to home, students and families across CCSD59 took part in a variety of activities over spring break. At Salt…Ya sea que viajen o se queden cerca de casa, los estudiantes y familias de CCSD59 participaron en una variedad de actividades durante las vacaciones…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • magnafichi thumb
    Byrd students reflect on teacher amid Golden Apple Award nominationLos estudiantes de Byrd reflexionan sobre la maestra en medio de la nominación al premio Golden Apple

    Byrd students reflect on teacher amid Golden Apple Award nominationLos estudiantes de Byrd reflexionan sobre la maestra en medio de la nominación al premio Golden Apple

    Relationships come first when you’re a #MagnaFirstie. For Sara Magnafichi, forging those relationships has brought new meaning this year. The first grade teacher at Admiral…Las relaciones son lo primero cuando eres un #MagnaFirstie. Para Sara Magnafichi, forjar esas relaciones ha traído un nuevo significado este año. La maestra de…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • winter weather cover 2021
    2021 Winter Weather GuidelinesPautas para el clima invernal

    2021 Winter Weather GuidelinesPautas para el clima invernal

    With winter weather now upon us, CCSD59 would like to update you on our plans related to inclement weather days, decisions that contribute to closing…Con el clima invernal ahora sobre nosotros, CCSD59 quisiera actualizarle sobre nuestros planes relacionados con los días de clima inclemente, las decisiones que contribuyen al…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • dl night cover
    Spanish Two-Way Dual Language Program Virtual Parent Information NightNoche de información virtual para padres del programa de lenguaje dual en español

    Spanish Two-Way Dual Language Program Virtual Parent Information NightNoche de información virtual para padres del programa de lenguaje dual en español

    If you would like to hear more about the opportunities and benefits of the Spanish Two-way Dual Language Program in CCSD59, and you have an…Si tiene un estudiante que ingresará al kindergarten y desea enterarse de las oportunidades y los beneficios del Programa de Lenguaje Dual Bidireccional en español…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • community support story cover
    CCSD59 Communities Show Strength in Generosity During PandemicLas comunidades de CCSD59 muestran fortaleza en generosidad durante la pandemia

    CCSD59 Communities Show Strength in Generosity During PandemicLas comunidades de CCSD59 muestran fortaleza en generosidad durante la pandemia

    The COVID-19 pandemic has presented challenges for millions of people across the country and altered lifestyles around the world. As students and families in CCSD59…La pandemia de COVID-19 ha presentado desafíos para millones de personas en todo el país y estilos de vida alterados en todo el mundo. A…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • Grove Courtyard Cover 2
    Grove Expands Courtyard Dedication to Honor District FamilyGrove expande la dedicación del patio para honrar a la familia del distrito

    Grove Expands Courtyard Dedication to Honor District FamilyGrove expande la dedicación del patio para honrar a la familia del distrito

    Having 65 years worth of service to a school district in a single family is a remarkable feat. Several members of the CCSD59 administration feel…Tener 65 años de servicio en un distrito escolar en una sola familia es una hazaña notable. Varios miembros de la administración de CCSD59 sienten…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • Park Thumb
    CCSD59, Elk Grove High School Communities Collaborate for New Playground at Oasis Mobile Home ParkLas comunidades de Elk Grove High School CCSD59 colaboran para una nueva área de juegos en Oasis Mobile Home Park

    CCSD59, Elk Grove High School Communities Collaborate for New Playground at Oasis Mobile Home ParkLas comunidades de Elk Grove High School CCSD59 colaboran para una nueva área de juegos en Oasis Mobile Home Park

    Ricky Castro has carried the desire to build a park and playground at the Oasis Mobile Home Park for years. Residents of the park, including…Ricky Castro ha llevado el deseo de construir un parque y un área de juegos en Oasis Mobile Home Park durante años. Los residentes del…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • sparks cover
    John Jay students turn homes into science labs with new programLos estudiantes de John Jay convierten sus hogares en laboratorios de ciencias con nuevo programa

    John Jay students turn homes into science labs with new programLos estudiantes de John Jay convierten sus hogares en laboratorios de ciencias con nuevo programa

    Science is naturally a hands-on subject, but students at John Jay Elementary are taking it to another level this year. They have been able to…La ciencia es, naturalmente, una materia práctica, pero los estudiantes de John Jay Elementary la llevarán a otro nivel este año. Han podido ver cómo…

    Continue ReadingSiga Leyendo
  • twe cover
    ISBE recognizes CCSD59 through Those Who Excel AwardsISBE reconoce CCSD59 a través de los premios Those Who Excel

    ISBE recognizes CCSD59 through Those Who Excel AwardsISBE reconoce CCSD59 a través de los premios Those Who Excel

    CCSD59 constantly seeks out ways to provide our students, families, and community with the best educational experience possible. This year, staff members were once again…CCSD59 busca constantemente formas de brindar a nuestros estudiantes, familias y comunidad la mejor experiencia educativa posible. Este año, los miembros del personal fueron seleccionados…

    Continue ReadingSiga Leyendo